POHODI PO LASTNI ZAMISLI

Logatec-Žiri

Z Mihom sva pričela svoj pohod proti Žirem v Logatcu (GPS sled-uporaba na lastno odgovornost). Že pred časom, ko sem hodil etapo Polhov Gradec-Žiri, sem se po prihodu v Žiri zaželel, da bi prišel oziroma odšel iz tega kraja tudi iz kakšne druge smeri. Tokrat je bilo jasno, da bom vstopil v Žiri iz jugo-vzhodne smeri, izstopil pa na jugu, kajti naslednji dan sva nameravala oditi proti Idriji.

Logatec

Iz Logatca sva se najprej odpravila proti zaselku Žibrše. Hodila sva po dolini, v kateri so prevladovali travniki, pobočja gozdov in najina asfaltna oziroma makadamska cesta. Spustila sva se v krajši pogovor z domačinoma, ki sta pri studencu točila vodo v plastenke. Nekaj besed sta nam povedala tudi o krajih, kjer hodiva. Posebno mi je v spominu ostal kmečki turizem Tumle, ki sta ga omenila sogovornika. Ko pa sva jima povedala za najino smer hoje, pa sta naju samo začudeno gledala. Videlo se je, da onedva že imata sliko v glavi, kje bi bilo treba iti. To sliko pa je imel tudi najin Oregon 450, kateremu se imava zahvaliti, da sva hodila v pravi smeri.

Studenec v bližini vasi Žibrše

Vsaj 2 uri sva potrebovala, da sva prišla do Rovtarskih Žibrš, nato na lokalo cesto Logatec-Žiri, kjer sva se usmerila za kratek čas nazaj proti Logatcu po prej omenjeni cesti in na križišču zavila proti Zaplani. Ko sva prišla v vas Petkovec, sva zavila proti kmetiji odprtih vrat Kisovec. Ta gostinski lokal sem poznal že odprej, kajti spomladi smo imeli s sošolci iz Lesne srednje Šole iz Ljubljane 30. obletnico mature. Ozka asfaltna pot pelje proti Kisovcu. Kisovec izgleda bolj kot gostinski lokal, čeprav imajo uradno odprto samo ob koncu tedna. Ostale dni pa po dogovoru. Na objektu prevladujejo lesni deli, ki vsebujejo veliko umetniških elementov.

Kmetija odprtih vrat Kisovec

Pot sva nadaljevala navkreber do cerkve Sv. Lovrenca. Pod cerkvijo je bil bolj strnjen del prej omenjene vasi. V času najinega prihoda so ravno ponovno pleskali notranje stene cerkve. Sobopleskarja sta naju povabila, da greva v turen. To sva tudi storila. Po krajši hoji po lesenih stopnicah sva prišla do zvonov. Upala sva, da ne bo zazvonilo. To se ni zgodilo. Zazvonilo je šele kakšnih 15 minut po najinem odhodu iz cerkve. To sva slišala iz daljave. Od tu se je tudi lepo videlo pogorje Hrušice. Preverjal sem, če gre ta veriga resnično proti Vipavi. Tu izgleda bolj, da gre proti Idriji. Kasneje sem lahko ugotovil, da resnično zavije proti Vipavi.

Cerkev Sv. Lovrenca (Petkovec)

Od tu sva se odpravila proti Smrečju. Tu sem pred leti že hodil po Evropski pešpoti E7. Ko sva se pričela približevati Smrečju, so se mi v spominu zopet pojavili ti kraji: kapelice, cerkev, gostilna Kasarna, obsežni vzpetinasti gozdovi ... Za krajši čas sva se ustavila v gostilni Kasarna, kjer sva se okrepčala. Gre za prijetno vaško gostilno, ki jo je vredno obiskati. Pred lokalom imajo tudi teraso, pokrito z baldahinom.

Vas Smrečje

Po krajšem postanku sva se odpravila proti Vrhu Sv. Treh Kraljev. Najprej sva prišla do Planinske koče na Vrhu Sv. Treh Kraljev, ki je zaprta delovne dni. Za nekaj minut sva posedala na klopcah pred kočo. Nato pa sva se odpravila proti vrhu. Po nekaj minutah hoje se je pred nama pojavila cerkev Sv. Trije Kralji. Na robu hriba pa je bila klopca. Od tam je bil lep pogled proti Žirem in na širšo okolico.

Cerkev Sv. Trije Kralji

Od cerkve sva se vrnila proti vasi Vrh Sv. Treh Kraljev, kjer je težko prezreti gasilski dom, čeprav gre za majhen zaselek. Malo nižje sva prišla na razcep, kjer sta do Žirov vodile 2 poti: markirana pot do planinskega doma na Goropekah, druga pa skozi zelo raztegneno vas Račeva. Midva sva imela na Oregonu označeno drugo, ki je imela manj planinskih elementov, kajti vodila je skozi vaško področje. Na začetku te poti sva hodila čez obsežne travnike na pobočjih, ki so bila lepo pokošena. Spraševala sva se, s kakšno mehanizacijo oziroma kakšnim načinom jim to uspe.

Travniki v hribovskem delu Račeve

Iz hribovskega dela Račeve sva se spustila v nižinski del te vasi, kjer sva prišla do asfaltne ceste. Po njej sva hodila vsaj 5 km, da sva prišla v center naselja Žiri.

Vas Račeva pri Žireh

V centru Žirov je bilo potrebno poiskati gostilno Katernik, kjer sva se okrepčala in prenočila.

Gostilna in prenočišče: Pavel Kavčič

Območje, kjer sva hodila, je meja med Dinarskim in Alpskim svetom. Hrušica, Javornik, Krim so že znanilci Dinarskega gorovja. Pohodnik lahko vidi lepe zaselke, kjer so hiše pogosto opremljene z veliko lesa, ki ga v teh krajih ne primankuje. Nekateri prebivalci se ukvarjajo z žagarstvom, mizarstvom ... Številne, ne preveč strme vzpetine, ki so večinoma pokrite z gozdovi, tu in tam jih prekinjajo travniki in zaselki, dajejo mehkobo tej pokrajini. Tudi prebivalstvo je prijazno do tujcev in so lepo sprejeti z njihove strani. Malo me je presenetila hitrost govorice domačinom, zaradi česar jih nisem razumel v prvem hipu.