vrhnika_laze

Jakobova pot v Sloveniji

Razdrto - Laze

Za prevoz do Razdrtega sva s prijateljem uprabila medkrajevni avtobusni prevoz: Ljubljana - Razdrto pri Križišču, ki odpelje v nedeljah iz Ljubljane ob 6:30 uri. Ko sva izstopila iz avtobusa, sva se pripravila na pot na avtobusni postaji. Le-ta je bila posebno konstruirana, saj je bila s pleski steklom zaprta tudi s sprednje strani, kar ni običajno za avtobusne postaje v notranjosti Slovenije. Nato pa sva krenila proti Razdrtemu, kajti v vasi sva videla možnost, da prečkava avtocesto Ljubljana - Koper. Pot sva nato nadeljavala proti vasi Veliko Ubeljsko, kjer sva prišla na Jakobovo pot.

Cerkev Sv. Urha v Velikem Ubeljskem

Iz Ubeljskega sva se odpravila proti Stranam. Po spodnjem delu pobočja Nanosa sva hodila najprej nekaj časa po gozdni poti. Sledila pa je makadamska cesta, ki je vodila na vrh Nanosa, če si hodil v nasprotni smeri kot midva. Na tem delu je bil gozd zelo gost, zato so bile spodnje veje iglavcev posušene. Na delih, kjer se je pojavilo le nekoliko svetlobe, je svoje mesto na soncu našlo različno rastlinje.

Gozdna steza, ki nas vodi do Stran

Najprej, ko sva vstopila v vas Strane, sem jo dojel kot kmečko vas na spodnjih pobočjih Nanosa. Ko sva prišla do cerkve in zelo starih tis, sva se ustavila pred panoji. Hkrati sva si ogledovala tise in cerkev v ozadju. Z zanimanjem sva prebrala vsebino. Postal sem kar malo zavisten glede starosti najstarejše tise. Po navedbah naj bi štela 500 let. Prijatelj mi je pokazal tudi dvojni križ, ki je bil na cerkvi. Opozoril je, da uporabljajo take križe Slovaki, ki ga imajo tudi na svoji zastavi.

Več stoletij stara tisa in cerkev Sv. Križ v Stranah

Pot sva nadaljevala proti Šmihelu. Na tem delu poti sva hodila po kolovozih in makadamskih cestah. Svet je bil bolj odprt, zato sva lahko opazovala Postojnsko kotlino na južni strani. Na najini severni strani pa sva opazovala skalnat greben Nanosa, ki se je raztezal od zahoda  proti vzhodu.

Greben pri Šmihelu pod Nanosom

Iz Šmihela sva odšla proti Predjami. Nestrpno sem pričakoval, da prvič vidim Predjamski grad. Nekaj časa je bilo potrebno hoditi po gozdni stezi. Nenadoma se je skozi drevje odprl pogled na nekaj sto metrov oddaljen grad.

Predjamski grad iz daljave

Kmalu sva prišla, sprva po makadamski cesti, nato pa po asfaltni cesti do te družbene turistične znamenitosti.
Turisti, turistična ponudba, gostilna, stojnica z breskvami so pričali, da gre za znamenitosti, ki jo obišče veliko turistov. Odšla sva do samega vhoda v grad. V njega pa nisva vstopila, saj je potrebno za to dejanje plačati vstopnino v višini 12 EUR. Kljub temu sem potešil svojo radovednost o zgodovini tega gradu na spletu, kjer sem našel prispevek na RTV MMC.

Predjamski grad, ki ga je najbolj zaznamoval vitez Erazem Predjamski

Najino pot sva nadaljevala proti vasem Bukovje, Belsko, Studeno, Strmca in Lohača. Hodila sva po Jamborski poti, po kateri so nekoč tovorili les proti Trstu. Pot je bila ves čas asfaltna. Le nad Studenim sva zavila na kolovoz, ki naju je kmalu pripeljal nazaj na asfaltno cesto pred vasjo Strmca. Značilno za hiše ob cesti je bilo bujno in negovano balkonsko cvetje: rdeče klasične begonije ... in vrtne rože: vrtnice ... Nad temi vasmi pa se je vzpenjal greben, ki je imel prijazen videz s svojimi golimi zelenimi pobočji, na katerih so se videli kolovozi.

Petričev Hrib (937 m) nad Strmco

Bujno balkonsko cvetje v Studenem

Preden sva se spustila na Planino, sva se za krajši čas ustavila pri moškem, ki je izobešal zastavo za Dan državnosti 2012 v vasi Lohača. Povedal nama je, da se v teh vaseh zelo trudijo za lep izgled njihovih hiš, omenil je nekatere naravne znamenitosti v teh krajih, npr. hrib Sv. Lovrenc s cerkvijo, kraške jame ... Opisal pa je tudi dogajanje v času vojne za Slovenijo 1991:  Nad temi vasmi je bilo vojaška postojanka bivše JLA. Okoli 16 vojakov JLA so obstreljevali vasi z rafali. Pri tem so z naboji zažgali tudi kozolec ...

Izobešanje zastave EU v vasi Lohača

Po daljšem stmem klancu sva se spustila v večjo vas Planina. Sedaj sva prišla na obrobje Planinskega polja. Ko sva vstopila v vas, sva šla najprej mimo voznega parka firme Katern transport. Potem so bile na obeh straneh ceste novejše hiše z ogromno balkonskega in vrtnega cvetja. Nekoliko nižje je bila manjša tovarna oken: Okna Šemrl

Balkonsko in vrtno cvetje pri eni izmed hiš na Planini

Nato pa sva se usmerila proti staremu delu Planine, kjer je tudi pošta, avtobusna postaja in bar. Za krajši čas sva se ustavila v baru, kjer sva se odžejala in potešila lakoto.

Stari del vasi Planina

Za pot po vasi planina sva potrebovala več kot 30 minut, kar priča, da gre za dolgo vas, morda eno daljših v Sloveniji. Ko sva prišla na njeno severno obrobje,  se je pred nama odprlo Planinsko polje.

Planinsko polje

Po asfaltni cesti sva se odpravila proti Lazam v smeri severo-zahod. Na ta način sva prečila Planinsko polje. Po kakšni slabi uri hoje sva prispela na južni del vasi, ki leži pod hribom.

Vas Laze

Ker sva se odločila, da se odpeljeva z vlakom do Ljubljane ob 18:38, sva se odpravila proti železniški postaji Planina, ki se nahaja na hribu nad Lazami, v bližini avtoceste Ljubljana - Koper.

Železniška postaja Planina nad Lazami

Sedaj je postala že stalnica, da se na zečetek posamezne etape Jakobove poti pripeljem in odpeljem s prevoznim sredstvom (avtobus, vlak). Glede na vozni red izbiram tudi kraje, kjer bom začel etapo. Iz tega razloga ne grem vedno v smeri Jakobove poti: Slovenska vas - Trst, ampak tudi v nasprotni smeri, kot je bilo značilno za zgoraj navedeno etapo.

Slovenska Jakobova pot poteka iz hrvaške meje iz Slovenske vasi do Trsta skozi kraje, kjer so večja naselja in je velik pretok ljudi, kar posledično pomeni tudi dobre avtobusne in železniške povezave. Tak privilegij nima skoraj nobena slovenska dolga obhodnica, npr. Evropski pešpoti, Slovenska planinska pot, Pot kurirjev in vezistov ...

Po drugi strani pa značilnost same poti kaže, da so ljudje po teh poteh romali v različne kraje in so iskali najkrajše in čim bolj lahke poti, da so prišli do cilja. Na ta način se ta pot izogne marsikateremu hribu in vrhu, ki jih prej omenjene poti ne bi "zgrešile". Zaradi tega je ta pot manj doživljajska glede planinskih točk, kljub temu pa ima svoj čar, saj nas popelje skozi zanimive kraje. Vsekakor pa ima močan duhovni pečat, k čemur prispevajo tudi številne cerkve in nekateri samostani na poti.

Glede na to, da je v zadnjem času vse več poti prekritih z asfaltno prevleko, pa smo deležni tudi kar nekaj kilometrov po teh poteh. Po asfaltnih cestah je korak tekoč, malo trži za dostop. V toplem sončnem poletnem dnevu, pa oddaja znatno količino toplote, kar se odraža v hitrejši dehidraciji pohodnika. Na teh poteh je tudi nekoliko več prometa: avtomobilov, motoristov in kolesarjev.